مسابقات بینالمللی قرآن ایران تحقق استراتژی قهرمانان قرآنی و معتبرترین مسابقه جهان اسلام است
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۹۵۷۳۹
معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه مسابقات بینالمللی قرآن درواقع تحقق استراتژی قهرمانان قرآنی است، گفت: در زمینه مسابقات قرآن، این سلسلهجبالی که شکل میگیرد و قهرمانانی که کنار هم قرار میگیرند به جذابیت تصویری که از امر قرائت، تلاوت و حفظ در حوزه قرآن در کشور میبینید منجر خواهد شد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
به گزارش برنا؛ علیرضا معاف، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مسابقات بینالمللی قرآن کریم ایران در حال حاضر معتبرترین مسابقه جهان اسلام است. زمانی مسابقات عربستان، مصر، مالزی و کشورهای دیگر از مسابقات تهران معتبرتر بودند، اما امروز این مسابقات از اعتبار بیشتری در جهان اسلام برخوردار است که جای تحسین و تقدیر از برگزارکنندگان دارد.
وی اظهار کرد: مسابقات بینالمللی قرآن بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تحولات خوبی داشته است. به عنوان مثال از حیث رشتههای قرآنی، زمانی مسابقات محدود به حوزه تلاوت و حفظ بود، اما الآن در حوزههای مختلف از جمله تفسیر، مفاهیم و حفظ موضوعی توسعه و موضوع پیدا کرده و ما به سمت مباحث محتواییتر و موضوعیتر حرکت کردهایم.
معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با بیان اینکه مسابقات بینالمللی قرآن درواقع تحقق استراتژی قهرمانان قرآنی است، افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی چندسال قبل فرمودند: «وقتی شما قلهها را تکثیر میکنید، دامنهها و مجموعههای مرتبط با قلهها هم توسعه پیدا میکنند و جذابتر و زیباتر میشوند». در زمینه مسابقات قرآن، این سلسلهجبالی که شکل میگیرد و قهرمانانی که کنار هم قرار میگیرند به جذابیت تصویری که از امر قرائت، تلاوت و حفظ در حوزه قرآن در کشور میبینید منجر خواهد شد.
وی عنوان کرد: مسابقات قرآن درواقع تحقق استراتژی قهرمانپروری است. بسیاری از افرادی که جذب قرآن میشوند، ابتدا از مسابقات محلهای و دانشآموزی و شهرستانی شروع میکنند و مسابقه، خاصیت و جذابیتی دارد که باعث میشود افراد با قرآن ارتباط برقرار کنند و خیلی از افراد در همین محافل و مسابقات به قرآن جذب شدهاند.
معاف گفت: امتیازی که مسابقات بینالمللی قرآن دارد این است که از سطح شهرستان و استان به کشوری و بینالمللی میرسد و این یک امتیاز مسابقات است و استمرار مسابقات بین المللی قرآن و جدیت سازمان اوقاف و امور خیریه در برگزاری مسابقات جای تقدیر دارد و ما به عنوان وزارت ارشاد که سازمان اوقاف دستگاه همکار ماست، بسیار خوشحالیم که این رویداد بزرگ با جذابیت، خلاقیت و شکوه هرچه تمامتر برگزار شود.
وی در زمینه برگزاری مسابقات قرآن به صورت مجازی عنوان کرد: خوشبختانه با توجه به برگزاری مسابقات به صورت مجازی از شکوهش کاسته نشده، چون شکوه مسابقات فیزیکال نیست، بلکه به تلاوتهای برجسته قاریان و حافظانی است که در آن شرکت میکنند و همچنان برقرار است.
معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: اینکه مسابقات قرآن منشأ وحدت و اعتصام به حبل الهی و جمع شدن دور یک مرکز مشترک به نام قرآن میشود، حداقل انتظار ما از مسابقات است و بیش از اینها میشود برای دنیای اسلام از ظرفیت مسابقات بینالمللی قرآن استفاده کرد و ظرفیتهای تبلیغی و ترویجی متکثری را برای مسابقات در نظر گرفت.
وی تصریح کرد: روشن است که ما دو مسأله اصلی در تقریب و وحدت در جهان اسلام داریم. یکی موضوع تمسک و توسل به قرآن است و موضوع دیگر اهل بیت(ع) و علاقه به عترت حضرت رسول(ص) است که در بسیاری از برادران اهل سنت، مانند شیعیان، محبت به اهل بیت(ع) وجود دارد. مسأله قرآن برای وحدت سالهاست مطرح است و به عنوان یک کلان استراتژی نظام اسلامی مورد توجه بوده، اما اینکه از مسابقات صرفاً چنین توقعی داشته باشیم این گونه نیست و انشاالله میتوان طراحیهای حداکثری برای مسابقات داشت و این ظرفیت در سازمان اوقاف و امور خیریه وجود دارد.
گفتنی است،مرحله نهایی سی و هشتمین دوره مسابقات بینالمللی قرآن جمهوری اسلامی ایران روزهای نهم تا چهاردهم اسفندماه با حضور 62 شرکتکننده از 29 کشور به صورت غیر حضوری در حال برگزاری است.
انتهای پیام/
منبع: خبرگزاری برنا
کلیدواژه: معاون وزارت فرهنگ و ارشاد قرآن کریم جهان مالزی جهان اسلام قرآن پیروزی انقلاب وزارت فرهنگ و ارشاد رهبر معظم انقلاب اسلامی اوقاف و امور خیریه وزارت ارشاد خلاقیت فرهنگ و ارشاد اسلامی نظام اسلامی سازمان اوقاف و امور جمهوری اسلامی ایران جهان اسلام مسابقات قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مسابقات بین المللی قرآن تحقق استراتژی مسابقات قرآن جهان اسلام
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۹۵۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
پایگاه مسجد باید محور همه فعالیتها قرار بگیرد
به گزارش خبرنگار مهر، حجتالاسلام مجتبی مهدوی ارفع شامگاه جمعه در مراسم یادبود حافظان محراب و منبر قوچان همزمان با شب شهادت امام جعفر صادق علیه الاسلام در بقعه آقانجفی قوچانی اظهار کرد: قرار گرفتن جبهه حق و باطل مقابل یکدیگر از ابتدای تاریخ بشریت تاکنون وجود داشته است و پیروزی انقلاب اسلامی این رویارویی را بیشتر آشکار کرد.
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استانهای خراسان بابیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی همه تلاشها صورت گرفت تا این انقلاب و تئوری تمدن نوین اسلامی متوقف شود، گفت: بلافاصله پس از پیروزی، تمام ظالمان و مستکبران عالم به حمایت از صدام جمع شدند و جنگ تحمیلی را به وجود آوردند و جریان دفاع مقدس برای این بود که انقلاب اسلامی توسعه پیدا نکرده و به اهدافش نرسد.
وی با یادآوری این موضوع که وقتی جریان باطل به اهداف خود نرسید تهاجم فرهنگی، ناتوانی فرهنگی و قتلعام فرهنگی را به وجود آورد، تصریح کرد: این انقلاب با رهبریهای امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی به مسیر خود در تحقق اهداف و آرمانهایش ادامه میدهد.
مهدوی ارفع تحقق وحدت امت اسلامی برای تشکیل جبههای واحد برای مقابله با استکبار را یکی از اهداف مقام معظم رهبری دانست و خاطرنشان کرد: ایجاد محور مقاومت در میان کشورهای اسلامی وظیفه و تکلیفی بوده که از ابتدای خلقت همه انبیای الهی به دنبال آن بودند یعنی خط مبارزه دائمی و خستگیناپذیر انجام شود.
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استانهای خراسان با اشاره به اینکه در چله دوم انقلاب باید منشور ترسیمی رهبر معظم انقلاب اسلامی را سرلوحه اقدامات و فعالیتهای خود قرار دهیم هم در خودسازی هم تمدن سازی و…، ادامه داد: باید با استفاده از ظرفیت رسانهای منبر به تبیین ارزشهای و آرمانهای اسلام پرداخته شود و زمینه رهبری مردم را به سمت انجاموظیفه سوق داد.
وی پایگاه مسجد را محور همه فعالیتها خواند که مردم پشتوانه این حرکت هستند و تصریح کرد: توجه به مسجد، محراب و منبر راه حرکت به سمت تحقق ارزشهای و آرمانهای اسلام بوده و باید هستههای مقاومت فرهنگی، اجتماعی و حتی امنیتی در مسجد شکل بگیرد تا اسلام جهانی شود.
مهدوی ارفع هدایتگری، تحقق حاکمیت الهی و هدایت مردم به سمت سعادت و کمال را هدف بعثت انبیا برشمرد و بیان کرد: فلسفه پیامبران الهی این بود که مردم عبودیت و بندگی خداوند را داشته باشند و از طاغوت، کفر، بیدینی و الحاد پرهیز کنند.
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استانهای خراسان با اشاره به اینکه امام صادق (ع) در طول ۳۴ سال امامت خود همواره در مسیر مبارزه با طاغوت و طاغوتیان حرکت کردند، افزود: امام صادق (ع) به دنبال پیادهسازی حاکمیت مطلق الهی بر اساس سیره تمدن سازی اهلبیت علیهمالسلام بودند و در این مسیر منظومه فکری و عملی و اجتماعی اسلام را تدوین کردند.
وی با بیان این مطلب که در طول حیات امام صادق (ع) بیش از ۴ هزار نفر شاگردی ایشان را کردند، گفت: امام صادق (ع) در اقدامی راهبردی به بیان احکام فقهی و زندگی به همراه سبک حیات طیبه پرداخته و با بیش از ۳۵ هزار حدیث فقهی به تبیین حاکمیت الهی در عرصه فردی و اجتماعی پرداختند.
مهدوی ارفع تأکید کرد: امام صادق علیه اسلام با تربیت شاگردان شبکهای از مروجان و مبلغان دین اسلام و تفکر شیعی ایجاد کردند که هم زمینه ارتباط شیعیان با مردم فراهم شد هم تشکیلات و سازمانی برای ائمه بعدی به وجود آمد.
کد خبر 6096117